آنچه که فکر می کنم ایده های خوبی هستند! | قسمت دوم

پیش از این در مطلبی تحت عنوان «آنچه که فکر می کنم ایده های خوبی هستند! | قسمت اول» گفته بودم که به ایده‌ها و ایده‌پردازی علاقه دارم و گاهی ایده‌هایی به ذهنم خطور میکنه که قصد دارم هر چند وقت در سلسله مطالبی برخی از اونها رو با شما به اشتراک بگذارم. حالا قصد دارم این مطلب رو به طرح ۷ ایده‌ای که اخیرا به ذهنم رسیده اختصاص بدم. در مورد ایده های تازه‌ی خودم هم مثل ایده‌های قبلی هیچ ادعایی ندارم و فارغ از خوب یا بد بودنشون، صرفا بهشون به چشم تمرینی برای خلاقیت نگاه می‌کنم.

 

ایده های تازه من

قبل از اینکه به طرح ایده های تازه من که اخیرا به ذهنم رسیده بپردازم، خواهش میکنم به چند نکته توجه کنید:

* اگر اطلاعات یا نظری در مورد هر کدوم از ایده های تازه من دارید یا اینکه نمونه‌های مشابه اونها رو دیدید، بسیار به من لطف خواهید کرد اگر در نظرات همین مطلب برام بنویسید.

* شما در استفاده از این ایده‌ها آزاد هستید، اما اگر با بنده در مورد حق ایده به توافق برسید بسیار ممنون خواهم شد.

* برخی از ایده‌های تازه من به دلایل متفاوت اینجا ذکر نشده.

 

عنوان ایده: Siege Me

هدف: محافظت از افراد داخل کابین، در صورت عمل نکردن مکانیزم‌های پشتیبانی و سقوط آسانسور

توضیح: برای جلوگیری از تلفات سقوط آسانسور، میشه به محض اینکه سنسورهای آسانسور متوجه سقوط شدند، دستگاهی کل کابین آسانسور رو با ژله‌ای به شدت غلیظ پر کنه. اینجوری فرد/افراد به وسط ژله در کابین هدایت میشن و بخش اعظم ضربه ناشی از برخورد به ژله یا ماده‌ی اسفنجیِ ایجاد شده منتقل میشه.

در همین مورد بخوانید  آنچه که فکر می کنم ایده های خوبی هستند! | قسمت اول

 

عنوان ایده: Mr Pen

هدف: ساخت خودکارهای فانتزی

توضیح: لوله‌های خودکار رو حرارت بدن تا خمیده بشه و به طرح‌های جالب دربیاد. جذاب میشه اگر از این طرح‌های صاف یکسان خارج بشه. شاید بدونین ایده از کجا اومده با توجه به عکس. 😉

ایده های تازه من - Mohsen Elhamian - Mr Pen - سایت شخصی محسن الهامیان

 

عنوان ایده: فوری

هدف: درخواست خدمات فوری

توضیح: یک اپ برای نیازمندی‌های فوری. مثال: نیاز به فردی دارید سریع خرید خاصی براتون انجام بده، سریع ترجمه‌ای رو انجام بده یا هر کار فوری دیگه‌ای. از یک زمانی (مثلا یک روز) بیشتر هم نشه کار درخواست داد تا فوری بودن کار زیر سوال نره.

 

عنوان ایده: Nail polish Guard

هدف: محافظت از ناخن‌ها و چشم‌ها در برابر لاک انگشتان دست

توضیح: ۸۰ درصد آلرژی‌های چشمی به دلیل استفاده از لاک‌های حساسیت‌زاست. چون دست‌ها در تماس مستقیم و دائم با پلک چشم هستند و باعث ایجاد آلرژی‌های چشمی می‌شوند. یه ماده طبیعی معرفی کنیم که بی‌ضرر و بی‌رنگ بچسبه به ناخن و لاک روی اون زده بشه و دوباره مقداری از اون رو روی لاک بزنیم تا عایق بشه.

 

عنوان ایده: بخونش

هدف: بهبود تجربه کتاب‌خوانی برای کتاب‌های با وضعیت نامناسب

توضیح: بعضی کتاب‌ها فونت ریز و نامناسبی دارن برا مطالعه. می‌تونیم یک اسکنر با صفحه نمایش رو به یک نرم‌افزار تبدیلِ متنِ صفحه‌ی اسکن شده به فایل ورد مجهز کنیم. صفحه کتاب رو بینش بذاریم، در لحظه اسکن و تبدیلش کنه و با فونت و سایز دلخواهمون در صفحه‌ی نمایشش نشون بده.

 

عنوان ایده: Auto Decor

هدف: تغییر دکوراسیون ساده

توضیح: یک خانه و وسایل با میدان مغناطیسی. در زمان تغییر دکوراسیون، جای هر وسیله در اپ مرتبط در خانه مشخص بشه و بعد میدان مغناطیسی فعال بشه و دکوراسیون به شکل خواسته شده تغییر کنه. مشخصا برای هر خانه‌ای قابل اجرا نیست و بیشتر در خانه‌های با طراحی مدرن و خلوت ممکن هست.

در همین مورد بخوانید  آنچه که فکر می کنم ایده های خوبی هستند! | قسمت اول

 

عنوان ایده: Serve Us

هدف: ساده کردن کارهای مهمانی و دورهمی و گشت و گذار | مهمون خودتون باشین!

معرفی کوتاه: یه استارتاپ مخصوص ارایه خدمات سلف سرویس غذا، سرگرمی و خدمات رستورانی در منزل، محل کار و دورهمی‌های خارج از خانه، به عنوان خدمات تشریفاتی. صفر تا صد یک ضیافت و مهمانی، از طبخ غذا تا استقبال، جابجایی یا حتی اسکان مهمان‌های ویژه در مراسم‌ها و همایش‌ها.

مثلا فرد میاد میگه برا هفته دیگه ۲۰ نفر مهمون داریم که میخوایم برین دنبالشون، بعد بریم توی شهر کمی بگردیم، موسیقی هم باشه و همینطور شام سلف سرویس با فلان گزینه‌ها. یا اینکه یه مهمونی تو خونه داریم، میخوایم غذا رو اوکی کنین و بیاین کارهای سرو غذا و شیرینی و آجیل و میوه رو انجام بدین.

ایده های تازه من - Mohsen Elhamian - Serve Us - سایت شخصی محسن الهامیان

 

عنوان ایده: Safe Plane

هدف: محافظت از مسافران در صورت سقوط هواپیما

توضیح: در هنگام سقوط هواپیما، صندلی هر مسافر با یک کابین مجزا با لایه‌های مقاوم در برابر ضربه (از جمله بالشتک‌های بادی) و حرارت پوشونده بشه. کابین‌ها مجهز به مواد غذایی و اکسیژن کافی برای یک روز به صورت مستقل باشند. این کابین بخشی از ضربه اولیه رو میگیره و تا رسیدن نیروهای امداد، نیازهای فرد رو تامین میکنه.

 

 

 

پی‌نوشت:

۱. این مطلب به عنوان یک نمونه از «چیزهایی که در بلاگ شخصی خود می‌توانیم بنویسیم؟» آماده شد.

۲. نامگذاری ایده‌ها غالبا برای تفکیک اونها از همدیگه هست.

 

 

«هر سه‌شنبه شب، ساعت ۲۰:۲۰، مهمون من باشید در بخش بلاگ سایتم، با یه مطلب جدید. شااااید بعضی وقت‌ها خارج از این زمان‌بندی هم نوشتم؛ چک کنید. :دی
اگر هم دوست دارید از نوشته‌های جدید مطلع بشید، هم می‌تونید یه ایمیل با عنوان «خبرم کن» به Hi@MohsenElhamian.com بزنید تا ارسالل مطالبب جدید رو از طریق ایمیل بهتون خبر بدم، هم می‌تونید به این کانال تلگرامی بیاید.»

2 دیدگاه دربارهٔ «آنچه که فکر می کنم ایده های خوبی هستند! | قسمت دوم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *